Adolescenţii care vin la CIP învaţă despre cum să organizeze un eveniment. Despre "Managementul proiectelor în zece paşi" învaţă în cadrul Proiectului "EduCultNet - Educaţie şi Cultură pe Internet - Secţiunea Tineret", în fiecare zi de la ora 13.00 - 15.00, timp de două săptămâni.
Cei 10 paşi (sursa Internet) sunt:
Pasul 1: Definirea proiectului
Este normal ca toti participantii la un proiect sa aiba o intelegere comuna asupra a ce trebuie facut, la ce termene, cu ce costuri, in ce conditii si pentru ce beneficii.
Pasul 2: Elaborarea planului de lucru
Inainte de a incepe munca, avem nevoie de un plan prin care sa definim cum vom indeplini obiectivele proiectului.
Pasul 3: Managementul planului de lucru
Nu e suficient sa avem un plan bun, trebuie sa ne asiguram ca acesta este pus in practica si ca putem masura rezultatele obtinute, raportandu-ne la ce ne-am planificat.
Pasul 4: Managementul situatiilor dificile
De multe ori apar probleme pe care nu le putem rezolva in cadrul echipei de proiect. Pentru a facilita rezolvarea acestora, exista o serie de tehnici si unelte.
Pasul 5: Managementul continutului proiectului
Continutul sau sfera de cuprindere a proiectului presupune descrierea a ce este in interiorul proiectului si ce este in afara sa. Pentru a fi siguri ca proiectul va livra ceea ce s-a stabilit, trebuie sa realizam un control al schimbarilor asupra continutului.
Pasul 6: Managementul comunicarii in proiecte
Comunicarea este mijlocul prin care participantii la un proiect isi pot conjuga eforturile si activitatile, astfel incat rezultatul sa fie cel asteptat.
Pasul 7: Managementul riscurilor
Prin natura sa unica, orice proiect implica riscuri, pentru gestionarea carora ne sunt necesare tehnici specifice.
Pasul 8: Managementul documentatiei de proiect
Cu cat proiectul este mai complex, cu atat creste volumul documentatiei. Trebuie sa ne asiguram ca putem gestiona eficient documentele proiectului, pentru a putea regasi cu usurinta informatiile necesare.
Pasul 9: Managementul calitatii
Scopul acestui pas este intelegerea asteptarilor clientului in domeniul calitatii si punerea in aplicare a proceselor necesare pentru satisfacerea acestor asteptari.
Pasul 10: Managementul metricilor
Pentru a putea lua decizii pertinente, este necesar sa colectam informatii cantitative despre felul in care evolueaza proiectul. Metricile ne ajuta de asemenea si in analiza tendintelor privind diferite aspecte ale proiectului.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu